Telefonisch incasseren en debiteurenbeheer

De training Telefonisch incasseren en debiteurenbeheer reikt u en uw medewerkers instrumenten aan waarmee u effectief en efficiënt uw debiteurenbeheer ontwikkelt. Wij trainen u in vaardigheden en technieken om debiteuren via een telefoongesprek sneller te laten betalen. Een belangrijk onderdeel van deze training is het behouden van een goede relatie met uw debiteuren.


Type Training
Trainingsduur Twee dagen
Kosten € 895,- ex btw

Extra praktische
informatie

Training geschikt voor
Relatiebeheerders
Debiteurenbeheerders
Credit managers
Focus
Credit management basis
Telefonisch incasseren
Interpretatie

De inhoud en methodiek van onze opleidingen op het gebied van credit management worden voortdurend aan de actuele ontwikkelingen in ons vakgebied aangepast. Onze ‘Learn & Practice’ methode is een combinatie van theorie, praktijkoefeningen, rollenspellen en cases. Daardoor zult u de geleerde technieken uit bijvoorbeeld de cursus debiteurenbeheer direct in uw dagelijkse praktijk kunnen toepassen, betere resultaten behalen en meer voldoening van uw werk hebben.

De druk op commerciële afdelingen om de omzet te vergroten neemt toe en debiteuren lijken steeds trager te betalen. Hoe verandert u het betaalgedrag van uw debiteuren effectief, op korte en langere termijn?

De tweedaagse training telefonisch incasseren en debiteurenbeheer reikt u de instrumenten aan waarmee u effectief en efficiënt uw debiteurenbeheer ontwikkelt. U leert vaardigheden en technieken om debiteuren sneller te laten betalen en tegelijkertijd de goede relatie met hen te behouden.

Hoofdonderwerpen:

  • kredietbeleid en debiteurenbeheer;
  • incassostrategie, richtlijnen en procedures;
  • gespreksopbouw en vraagstellingstechnieken;
  • de top 10 actuele smoezen;
  • omgaan met verschillende gedragshoudingen;
  • afronding en afsluiting van het gesprek.

Meer weten over de training
telefonisch incasseren en debiteurenbeheer?