Klachtenmanagement

In de training Klachtenmanagement geven onze trainers u inzicht in het belang van een effectieve klachtenbehandeling. U leert welke voordelen u kunt behalen als klachten actief worden behandeld en hoe u klachten effectief op kunt lossen. Daarnaast behandelen we diverse vaardigheden om een telefoongesprek met uw klanten prettig en doeltreffend te laten verlopen.

Type Training
Trainingsduur Een dag
Kosten € 645,- ex btw

Extra praktische
informatie

Training geschikt voor
Debiteurenbeheerders
Credit managers
Focus
Telefonisch incasseren
Klachten

Klachtenmanagement

Debiteurenbeheer is ook een belangrijke after-sales functie. Hoe gaat u om met klanten die het niet eens zijn met de factuur, of met klanten die klachten hebben over door u geleverde producten of diensten? Een correcte en effectieve klachtenbehandeling kan de performance van uw bedrijf sterk positief beïnvloeden.

Tijdens de eendaagse training Klachtenmanagement krijgt u inzicht in het belang van een effectieve klachtenbehandeling. U leert wat de voordelen zijn voor uw organisatie als klachten actief worden behandeld en welke stappen u moet volgen om effectief klachten op te lossen. Daarnaast worden u vaardigheden bijgebracht om tijdens een telefoongesprek prettig en doeltreffend met uw klanten te communiceren. Bij een positieve afronding ontvangt u een certificaat.

Hoofdonderwerpen:

  • het belang van een snelle klachtenafhandeling;
  • gesprekstechnieken;
  • omgaan met klachten;
  • klachten tijdens het debiteurengesprek;
  • het zoeken naar snelle en effectieve oplossingen;
  • het tevreden stellen van de klant en een effectieve follow-up.

Meer informatie over de
opleiding Klachtenmanagement